dag 10, Woensdag 22 juli 2009, Bradenton

Dag 10, woensdag 22 juli 2009, Bradenton.

Stranddag

We hebben vannacht heerlijk geslapen, het waren echt lekkere bedden. Na het ontbijt zijn we naar het strand gegaan. Het Manatee beach, we konden vlak bij het strand in een woonwijk(gratis) parkeren. Het strand zag er mooi uit, schelpenzand en een strook zand zo zacht als poedersuiker. Het water was helder dus al snel werden de snorkels gepakt, er zwommen wel visjes, witte en van die kleine sardientjes maar het ging voornamelijk om de zoektocht naar mooie schelpen. Het water was weer heerlijk warm en het liep hier niet zo snel af dus heerlijk dobberen in het water en in de branding. Na een tijdje riep Fabian dat hij wat had gezien, een Manatee(zeekoe, lijkt een beetje op een walrus, een foto zie je bij de inleiding van onze vakantie) Ik zei nog tegen hem was het papa niet 😉 , maar volgens hem was het echt een Manatee. Michel kwam er ook aan en hij had hem ook gezien. Even later hoorden we kinderen gillen en inderdaad zwom er weer een Manatee, je zag zijn snoet boven komen, dit was wel super dat hadden we niet verwacht hier. Later zagen we er nog 2 zwemmen, het was wel grappig want je zag steeds mensen gillen, je schrikt natuurlijk behoorlijk als je zo’n groot log beest van wel 3 meter lang opeens naast je ziet zwemmen. Michel schrok eerst ook wel een beetje hij zag eerst de schaduw en voor hetzelfde geld is het een haai. Er waren veel kinderen bij elkaar op banden en rubber bootjes in het water, Fabian zei al, het lijkt net een scene van de film Jaws. Later zagen Michel en Fabian met het snorkelen nog een keer een Manatee. Ik sprak een moeder van de kinderen, zij woont hier al 20 jaar en dit was de eerste keer dat ze een Manatee zag hier. Dus toch wel heel bijzonder dat wij ze hebben gezien, Maar we zitten in Manatee county, slapen in het Manatee hotel en zwemmen op het Manatee beach dan moet je toch wel een Manatee tegen komen 😉 . Michel en Fabian hadden ook nog een pijlstaartrog gezien, maar Michel zei dat het ook een Manta zou kunnen zijn. We kregen wel trek en zoals bij ons dat er overal patatkraampjes zijn bij het strand zie je dat hier niet zo veel, de meeste mensen nemen de coolbox mee met eten en drinken. Natasja en ik zijn een stukje over het strand gelopen en laten we nu een tentje tegenkomen, we hebben wat hotdogs, een cheeseburger en patat gekocht en lekker op het strand gegeten. Daarna weer het water in Fabian en Michel met de snorkel, ze hadden al een aantal mooie schelpen gevonden, mooier dan op Sanibel. Toen zagen we weer een dier, mensen dachten eerst weer dat het een pijlstaartrog was maar het was volgens een moeder van de kinderen een horseshoecrab, wij met de snorkel gekeken en het was inderdaad een bol rond dier met een scherpe staart(niet gevaarlijk hoor). Ze zei dat ze hier nog nooit zoveel wildlife had gezien.

Om 4 uur gingen we weer terug naar het hotel, even in het zwembad het zand eraf zwemmen en daarna even douchen, we hadden besloten pizza te gaan halen en die op het strand bij zonsondergang op te eten. Eerst nog even naar de Wallmart, het lijkt of we alleen maar in de Wallmart zitten maar omdat we niet zoveel opslag ruimte hebben moeten we er vaker heen, we hebben in de coolbox geen plek voor 3 pakken melk en nog limonade etc. We hebben pizza gehaald en zijn weer naar het strand gereden, weer vlak voor het paadje naar het strand geparkeerd en lekker pizza gegeten bij de ondergaande zon, de temperatuur was heerlijk, het was 8 uur en er zwommen nog mensen in de zee, dit is echt vakantiegevoel. Vlakbij waar we zaten was een stukje afgebakend, hier was een nest van de zeeschildpad. Wel jammer dat we nu geen foto’s kunnen plaatsen. Voor vandaag trouwens weinig foto’s gemaakt, ik had de memorycard van mijn toestel in de computer laten zitten en kon dus geen foto’s maken. Morgen trekken we weer wat verder, Fabian zou nog wel een nachtje willen blijven want die vind de bedden hier zo heerlijk!amerika 2009 dag 10 en 11 009amerika 2009 dag 10 en 11 003bamerika 2009 dag 10 en 11 007

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .