dag 9,dinsdag 21 juli, 2009 Bradenton

Dag 9, dinsdag 21 juli 2009, Naples – Bradenton.

Vandaag vertrekken we uit Naples, wat een mooi, schoon stadje is dit. Tegenover ons hotel is een tennisshop, Fabian wil daar graag even kijken dus voor we weg gaan stoppen we daar nog even, hij koopt er nieuwe grips voor zijn rackets.

We hebben vandaag 2 tussenstops, eerst gaan we  naar Sanibel waar we gister naartoe wilden, en we stoppen nog even bij het huis van een vriendin van Michel zijn moeder. Eerst dus weer op weg naar Sanibel, wat ziet de weg er toch anders uit als het mooi weer is. We rijden langs de kust en achter de huizen en hotels zie je de groene golf van Mexico, we moeten 6 dollar tol betalen voor de brug naar het eilandje Sanibel. Even gestopt bij het visitors center, daar kregen we een folder van de namen van alle schelpen die hier zijn. Bij het strand was voldoende parkeerplaats, we liepen over een mooi begroeid pad, het is hier overal erg groen ook veel wildlife etc. ( het groen is niet aangeplant, natuurlijke begroeiing), over een paar bruggetjes waar we in helder water allerlei vissen zagen. Het strand bestond uit allemaal schelpen, dus geen zacht zandstrand ik deed lekker mijn waterschoentjes aan. voor het warme zand maar ook voor de scherpe schelpenresten. De schelpen vielen een beetje tegen, de uiteindelijke vondst zag er toch wel mooi uit en bij nader inspectie ook wel wat bijzondere schelpen. Het water was heerlijk, alleen liep het wel vrij snel af en kon je al gauw niet staan, voor kleine kinderen dus niet echt veilig, maar wij konden lekker dobberen in het warme zeewater, het was buiten 34 graden. Fabian en Natasja en later ook Michel hebben nog een stuk langs het stand gelopen op zoek naar schelpen en ook met de snorkel in het water gezocht.

Rond 3 uur vertrokken we weer, eerst gingen we nog langs het huis van Gerda(vriendin Michel zijn moeder) ze was niet thuis, ze zijn voor 2 maanden op bezoek bij hun zoon in Canada, maar we hebben wat foto’s van het huis genomen.amerika 2009 dag 8 en 9 034

Daarna op weg naar het hotel, nog 1 1/2 uur rijden, onderweg hadden we af en toe een buitje. Om 6 uur waren we in Bradenton op de eindbestemming, we zaten in een zwarte wijk, nergens een hotel te bespeuren, Michel had op de TomTom midtowm ingesteld, hij had wel geboekt maar was vergeten het adres op te schrijven. Volgens de TomTom waren er 2 Best Westerns, een op 23 km. en de andere op 60 km. Ik zei tegen Michel volgens mij had het hotel een andere naam BW en dan nog iets maar volgens hem is BW, BW en niets anders. We gingen voor die van 23 km. , toen we aan kwamen rijden zei Michel al volgens mij is dat hem niet, we zaten in Sarasota, en idd dat was hem niet, de man was wel zo vriendelijk te gaan bellen waar we dan wel naar toe moesten. We moesten weer 21 km. terug en het hotel heet BW Manatee hotel. Wij weer terug naar Bradenton en om half 8 waren we dan eindelijk in het hotel, we hebben een mooie kamer, de omgeving is niet super, langs een weg met veel grote shops, maar we zitten wel 3 miles van het strand. Er is hier wel internet maar op de een of andere manier komen we er niet op, ze hebben vaker problemen met mensen die Vista hebben, ik dacht dat tegenwoordig bijna iedereen Vista had? We hadden inmiddels best wel honger en hebben een broodje bij de Subway gehaald daarna op bed, het zijn heerlijke bedden, nog even tv gekeken. We blijven hier 2 nachtjes en daarna willen we voor 3 nachten een hotel zoeken aan het strand.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .